سوالات متداول ارزش افزوده (vas)

ارسال شده در سوالات متداول و بررسی ها

سوالات متداول در مورد سرویس ارزش افزوده (VAS):

سرویس ارزش افزوده چیست؟

خدمات ارزش افزوده تلفن همراه يا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته مي‌شود، از جديدترين پارامترهاي نوين صنعت مخابرات مي‌باشد که در عين اينکه براي مصرف‌کنندگان تلفن‌هاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني براي اپراتورهاي تلفن همراه نيز دارد و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينه‌ها را دارا است.
سرویس ارزش افزوده به نوعی از خدمات پیامکی گفته می شود که با ایجاد بستری مناسب سعی در افزایش ارتباط و تعامل بیشتر بین اوپراتور و مشترک دارد، و از جمله اهداف مهم آن میتوان به افزایش اطلاعات عمومی جامعه و ایجاد یک نوع سرگرمی سالم بین افراد جامعه اشاره کرد.
با توجه به استقبال عموم جامعه از این خدمات به جرات می توان گفت که سرویس ارزش افزوده فقط جنبه اطلاع رسانی و سرگرمی نخواهد داشت و در ابعاد گسترده ای قابل تعریف است. اصول طراحی این نوع خدمات به گونه ای است که مخاطب در ازای اطلاعاتی که دریافت میکند هزینه ای پرداخت خواهد کرد، و همین امر سبب بوجود آمدن بازار رقابتی شدیدی بین شرکتهای ارائه کننده این نوع سرویسها شده است.

تفاوت سرویس ارزش افزوده با سایر سرویسهای پیامکی چیست؟

در سایر سرويسهاي پيامکي سازمان يا ارگان دارنده سرويس پس از تهيه بستر هاي لازم مي بايست جهت ارسال پيامک به مخاطبين خود هزينه هاي پيامک را متحمل شود. در اينگونه سرويسها دسترسي به پنلهاي آفلاين و يا آنلاين جهت ارسال پيامک ضروري مي باشد.

در سرويسهاي پيامکي مخاطبين لزوما بازار هدف نهايي نمي باشند چرا که خود سرويس مورد نظر را انتخاب نکرده اند. در سرويسهاي VAS هزينه پيامکهاي دريافتي از خود مخاطبين و توسط اپراتور يا به صورت کسر اعتبار و يا قابل پرداخت روي قبض تلفن همراه دريافت مي شود. بنابراين هزينه اي توسط ارگان و سازمان جهت ارسال پيامک دریافت نمی گردد . چه بسا که براي آن سازمان و ارگان درآمد زا نيز خواهد بود. در اينگونه سرويسها براي يکبار سرويس تعريف شده و نيازي به دسترسي به بستر هاي نرم افزاري و يا سخت افزاي توسط سازمان جهت ارسال پيامک نمي باشد .

چگونه می توان یک سرویس ارزش افزوده ایجاد کرد؟

برای ایجاد یک سرویس ارزش افزوده باید جزو مشترکین سامانه پیامک "ایران پیامک" باشید. سپس از قسمت ارزش افزوده سامانه فرم پروپزال را دانلود کرده و فیلدهای آن را تکمیل میکنید و در نهایت فایل را ذخیره کرده و از قسمت پشتیبانی برای بررسی کارشناسان ارسال می کنید تا جهت بررسی و تایید نهایی به اوپراتور ارجاع گردد، در نهایت با تایید اوپراتور سوریس شما ایجاد می گردد.
در صورتی که جزو مشترکین ایران پیامک نیستید ابتدا در پنل پیامک ثبت نام کرده و پنل نوع تجاری به بالا را انتخاب نمایید بعد از ثبت نام باید پنل خود را فعال کنید تا بتوانید از ماژول ارزش افزوده آن استفاده نمایید.

آیا خدمات ارزش افزوده فقط از طریق ایران پیامک عرضه می شود؟

خیر، ایران پیامک جزو معدود شرکتهایی است که در این زمینه با اوپراتورهای خدمات ارزش افزوده همکاری می کند، کلیه مشترکینی که سرویس خود را از طریق ایران پیامک به اوپراتور ارسال می کنند معمولا سریعتر پاسخ طرح های خود را دریافت می کنند، در واقع ایران پیامک صاحبان طرح را به اوپراتور معرفی می کند.
در حال حاضر اوپراتورهای سرویس ارزش افزوده به صورت مستقیم از صاحبان ایده، طرحی را دریافت نمیکنند و این امر حتما باید توسط شرکتهای واسطه انجام پذیرد.
به همین دلیل کارشناسان ایران پیامک با بررسی اولیه کلیه طرح ها سعی کرده ایرادات آن ر ابرطرف کنند تا صاحب طرح شانس بیشتری برای تایید سرویس خود داشته باشد.

آیا سرویس vas توسط صاحب طرح اجرا می گردد؟

خیر. سرویس vas توسط اوپراتورها اجرا می گردد، بعد از تایید نهایی طرح اوپراتور در اختیار صاحب ایده یک پنلی را قرار داده که محتوای ارسالی را باید داخل آن پنل قرار گیرد، این محتوا با توجه به نوع ارسال در پنل قرار میگیرد به طور مثال (مبتنی بر درخواست، سرویس روزانه، سرویس هفتگی، و...) سپس پیامکهای ارسالی توسط پنل ارائه شده به مشترکین ارسال می گردد.

نحوه واریز سود حاصل از سرویس اجرا شده به چه صورتی است؟

طرح ها معمولا در یک بازه زمانی 2 ماهه اجرا می گردند، به این ترتیب که بعد از تایید طرح توسط اوپراتور تعدادی پیامک invite یا دعوت به مشترکین ارسال می گردد به طور مثال حداقل 500.000 پیامک دعوتنامه، این پیامکها افراد را به شرکت در طرح و ارسال کلید واژه تشویق میکنند، با ارسال کلید واژه توسط مشترک به اوپراتور، شماره خط وی در سیستم ثبت شده و جزو مشترکین فعال شرکت کننده در طرح شناخته می شود، کلیه مشترکین فعال شده در پنلی که مربوط به محاسبات و ارسال طرح مورد نظر هستند قابل مشاهده می باشند، اوپراتور پنل مربوط را در اختیار صاحب طرح گذاشته تا محتوای سرویس را داخل پنل قرار دهد و آن محتوا به مشترکین ارسال می گردد.
در ازای هر پیام ارسالی مبلغی به عنوان هزینه پیام به حساب مشترک منظور می گردد یا به عبارتی مشترک شارژ می گردد، در انتهای زمان طرح کلیه هزینه های مورد نظر داخل پنل قابل مشاهده است، که از این میزان مبلغ، حدود 8 الی 30% برای صاحب طرح منظور شده و به حساب وی واریز می گردد.
درصد نهایی با توجه به میزان شرکت کنندگان و میزان سود دهی اوپراتور مشخص می شود، در بهترین شرایط 30% و در شرایطی که طرح با شکست مواجه شود 8% سود برای صاحب طرح در نظر گرفته می شود.
در صورتی که استقبال از طرح خوب باشد و اوپراتور به سود پیش بینی شده نزدیک شده باشد سرویس مورد نظر برای یک بازه زمانی 2 ماهه دیگر فعال می شود و به همین منوال ادامه پیدا می کند.

بعد از ارسال طرح چه مدتی طول می کشد تا نتیجه اعلام شود؟

بعد از ارسال طرح به اوپراتور حدودا 5 الی 7 روز کاری نتیجه تایید یا عدم تایید طرح مشخص می گردد.
اعلام نتیجه از طریق پیامک و تیکت به اطلاع صاحب طرح می رسد.

آیا تایید طرح های ارسالی شرایط خاصی دارد؟

بله، کلیه طرح های ارسالی باید شرایط زیر را داشته باشند تا تایید گردند:
  • طرح نباید تکراری باشد، طرح های تکراری به علت حفظ حق کپی رایت برای صاحب اصلی طرح تایید نمی شوند.
  • محتوای طرح باید جذاب و مفید باشد و باعث بالا بردن سطح اطلاعات عمومی افراد گردد.
  • منبع اطلاع رسانی طرح باید معتبر و قانونی باشد.
  • ایده باید به صورت کاملا شفاف و واضح در فرم پروپزال مطرح گردد.
  • ایده باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و پایدار به مسائل اخلاقی باشد و هیچگونه جنبه سیاسی نداشته باشد .

چگونه می توان مطمئن بود که طرح ارسالی برای صاحب طرح محفوظ می ماند؟

کلیه طرح های ارسالی که مشترکین به ایران پیامک ارسال می کنند، از طریق سامانه احراز هویت می شوند و از لحظه ارسال کد پیگیری دریافت می کنند و ایده مورد نظر برای صاحب آن محفوظ می ماند.
توسط کد پیگیری قادر خواهید بود طرح خود را بررسی کنید و از وضعیت آن با خبر باشید.
در صورتی که طرح شما قبلا توسط شخص دیگری ارسال شده باشد یا مشابه ایده دیگری باشد تایید نخواهد شد و کد پیگیری طرح برای شما محفوظ میگردد.
بدین ترتیب هیچ سو استفاده ای از طرح و ایده ارسالی صورت نخواهد گرفت.

برای ارسال پروپزال حتما باید عضو سامانه بود؟

بله، برای ارسال هر نوع طرح باید ابتدا به عضو سامانه باشید و سپس طرح خود را ارسال نمایید. با اینکار تمامی طرح های ارسالی به نام شخص ارسال کننده ثبت خواهد شد و کد پیگیری دریافت خواهد کرد.

چطور میتوانم در ایران پیامک عضو شوم؟

برای عضویت و ثبت پنل پیامک به قسمت فرم ثبت نام و عضویت آنلاین مراجعه کنید و فرم مربوطه را تکمیل کرده و ارسال نمایید.
توجه داشته باشید که ماژول سرویس ارزش افزوده برای پنلهای نسخه تجاری به بالا فعال بوده و چنانچه قصد استفاده از این ماژول را دارید باید حداقل ورژن تجاری را ثبت نام نمایید.
بعد از ثبت نام در پنل پیامکی حاوی نام کاربری و کلمه عبور برای شما ارسال می گردد که با مراجعه به لینک نحوه فعالسازی پنل پیامک بعد از ثبت نام می توانید به صورت تصویری نحوه فعالسازی پنل پیامک خود را مشاهده نمایید.

شرکت های عضو سامانه پیامک بیمه