پرسش های متداول پنل پیامک

ارسال شده در سوالات متداول و بررسی ها

پرسش های متداول در مورد سامانه پیام کوتاه:

پرسشهای متداول در مورد سامانه پیام کوتاه

در این قسمت به سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید به صورت کامل پاسخ داده ایم:

 برای مشاهده جواب روی هر سوال کلیک کنید

تفاوت اين سامانه با GSM Modem چيست؟

GSM Modem يک قطعه سخت افزاري است که با قرار دادن سيم کارت داخل آن به کمک يک نرم افزار ميتواند از سيم کارت پيامک ارسال کند ، معايب اين روش به شرح زير است:
  • در اين روش سرعت بسيار پايين ( 5 الي 10 پيامک در دقيقه ) بوده که در مقايسه با خطوط مجازي اين سامانه 300 برابر کند تر است!
  • به دليل استفاده از سيم کارت در هنگام ارسال شماره موبايل به جاي خطوط مجازي 1000 يا 3000 نمايش داده مي شود.
  • اين روش نياز به حضور قطعه فيزيکي براي ارسال دارد ، در صورتي که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسي است.
  • نرم افزار هايي که از اين روش استفاده مي کنند قابل به روز رساني نيستند.
  • امکانات اين گونه نرم افزار ها بسيار کم بوده و حتي امکان استفاده از بانک شماره موبايل در آن وجود ندارد
  • عدم پشتيباني آنلاين و غير حضوري يکي ديگر از نواقص اين روش مي باشد.
  • اين روش هيچ مزيتي نسبت به سامانه پيام کوتاه ندارد.

آيا علاوه بر اينترنت ميتوان از اينترانت ملي جهت اتصال به سامانه استفاده نمود؟

بله، از آنجاييکه سرور ما در ايران و ديتاسنتر سروش ميباشد امکان استفاده از سامانه به صورت "اينترانت ملي" امکان پذير است اين امکان براي مدارس و موسساتي که از شبکه ملي استفاده ميکنند بسيار کاربردي است براي استفاده از سامانه از طريق اينترانت کافيست از آيپي 87.107.121.51 استفاده نماييد.

آيا خط اختصاصي ارسال پيامک را ميتوانم به دلخواه انتخاب کنم؟ ميتوانم چند خط اختصاصي در کنار هم داشته باشم؟

بله شما ميتوانيد علاوه بر شماره هاي موجود در پنل يک يا چند شماره دلخواه با پيش شماره مورد نظر خريد بفرماييد. از لحاظ فني شماره هاي 1000 قابليت انتخاب کامل دارند يعني شما ميتوانيد 10 رقم بعد از شماره 1000 را به شکل 1000XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نماييد (مثلا شماره 10009121234567) ، در مورد شماره هاي 3000 ميتوانيد 6 رقم آخر را به دلخواه انتخاب نماييد 3000NNNNXXXXXX (مثلا 30004657332211) که (NNNN (4657 سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نيست .

آيا دريافت پيامک نيز هزينه دارد؟

خير، دريافت پيامک براي همه مشتريان رايگان است .

من از شرکت ديگري يک پنل خريداري کرد ام و چندين شماره در آنجا دارم، آيا امکان انتقال شماره ها به شرکت شما وجود دارد؟

بله ، اين امکان وجود داشته و به سادگي قابل انتقال است ، کافيست شرکتي که شما قبلا از آنها سرويس ميگرفتيد يک نامه به اپراتور ارسال نمايند و اعلام کنند که شماره ها را به شرکت "ایران پیامک" انتقال دهند.

حداقل شارژ اعتبار چقدر است؟

هيچ محدوديت و حداقلي براي شارژ حساب وجود ندارد ، شما ميتوانيد به هر ميزان پنل کاربري خود را شارژ نماييد.

پنل را از طريق گزينه شارژ حساب شارژ کردم و الان حساب من مثبت است ولي در بخش ارسال پيامک قادر به ارسال نيستم و هيچ شماره اي جهت انتخاب وجود ندارد ، راهنمايي بفرماييد.

پس از پرداخت وجه پنل شما فعال شده است اکنون نوبت تکميل مدارک شما از بخش "ارسال مدارک" در بالاي صفحه مي باشد ، پس از اينکه کپي کارت ملي و قبض يا سند موبايل خود را از طريق اين بخش ارسال کرديد منتظر بمانيد تا مدارک شما توسط کارشناسان تاييد شود . سپس به بخش تنظيمات > سفارش شماره مراجعه نموده و خط اختصاصي خود را به صورت رايگان تهيه بفرماييد.

بنده خط اختصاصي رايگان خود راسفارش داده ام اما قبل از فعال سازي آن توسط اپراتورهاي شرکت،آيا امکان ارسال پيام از شماره هاي عمومي وجود ندارد؟

اين امکان وجود دارد ، شما ميتوانيد از طريق بخش هاي ارسال منطقه اي ، ارسال انبوه ، ارسال به کد پستي و ارسال تست به شماره هاي عمومي سامانه دسترسي داشته و ارسال انجام بدهيد دقت کنيد که در بخش ارسال انبوه حداقل گيرندگان 10 شماره ميباشد.

اين که در گزارش اعلام شده است "ارسال شده" به اين معني است که توسط گيرنده دريافت شده است يا اينکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟

يعني پيامک از طرف ما به به مخابرات ارسال شده است ، اينکه دقيقا به گوشي مخاطب رسيده يا خير پس از کليک بر روي گزينه "به روز نمايي گزارش تحويل " قابل استعلام است.

از موبايل به يکي از شماره هاي پنل پيامک انجام دادم (مثلا 1000xxxx) ولي پيامي در پنل دريافت نميشود. لطفا بررسي کنيد.

بر روي هر پنل ممکن است چند شماره عمومي ( اشتراکي ) و يک يا چند شماره اختصاصي در اختيار شما قرار داده شده باشد ، بايد دقت بفرماييد که فقط شماره هاي اختصاصي هستند که دريافت دارند. در صورتي که هيچ يک از شماره هاي شما اختصاصي نيستند ميتوانيد يک يا چند شماره اختصاصي دلخواه جهت ارسال و دريافت خريداري نماييد.

تفاوت شماره هاي عمومي و اختصاصي چيست؟

خطوط عمومي خطوط معمولا رندي هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خريداري شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت اماني در سامانه قرار داده شده است ، از آنجايي که اين خطوط به نام شرکت هستند و مسئوليت تمامي ارسال هايي که از اين خطوط صورت ميپذيرد مستقيما برعهده شرکت ميباشد تمامي پيامک هاي ارسالي از اين خطوط قبل از ارسال بايد توسط ما تاييد شوند ، بنابراين ما اين خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه اي، ارسال انبوه و ارسال به کد پستي قرار داديم چرا که اين بخش ها توسط ما تاييد ميشوند.

آيا مي توان خطوط عمومي را به خطوط اختصاصي تبديل کرد؟

خطوط عمومي ماهيتا عمومي نيستند ، بلکه يک شماره است که به صورت اختصاصي توسط ما خريداري شده و به چندين کاربر تخصيص داده شده و با اين کار به اشتراک گذاشته شده است ، براي همين اين شماره عمومي ( اشتراکي ) ناميده مي شود.

من با خط عمومي يک ارسال منطقه اي ارسال کردم ولي تاييد نشده و توضيح داده شده "با خط اختصاصي ارسال نماييد" لطفا دليل اين امر را توضيح دهيد.

همانطور که توضيح داده بوديم مسئوليت کليه ارسال ها از اين خطوط بر عهده ما هست بنابراين هر پيامکي که احساس شود مشکلي براي اين خطوط ايجاد کند از طرف ما تاييد نخواهد شد، به عنوان مثال: پيامک هاي پزشکي و درماني، تبليغات لاغري، تورهاي خارج از کشور، ارز، سهام و وام هاي بانکي، فروش قطعات زمين آپارتمان و املاک و....

من از بخش ارسال منطقه اي با خط اختصاصي خودم يک ارسال انجام دادم ولي وضعيت را به من "منتظر تاييد" نمايش ميدهد لطفا دليل آنرا توضيح دهيد.

تمامي ارسال هايي که از بخش ارسال منطقه اي-هدفمند انجام ميشود چه از خط اختصاصي چه از خط عمومي توسط مخابرات تاييد ميشود بنابراين ممکن است تا چند دقيقه زمان ببرد تا تاييد انجام شود.

آيا براي ارسال محدوديتي وجود دارد؟ به عنوان مثال محدوديت روزانه؟ يا محدوديت در هر بار ارسال؟

خير هيچ محدوديتي وجود ندارد، اين نرم افزار قادر است تا 5 ميليون پيامک را در يکبار ارسال نمايد و در اين مورد کامل تست شده است.

براي ارسال هاي با تعداد بالا مثلا 50000 پيامک بايد کار خاصي انجام شود؟

خير سامانه قادر است تعداد زيادي پيامک را در يک مرحله ارسال نمايد ، با اين حال پيشنهاد ميشود براي ارسال هاي بيش از 1000 عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرماييد.

پس از دريافت دليوري وضعيت بسياري از ارسال ها "نرسيده به مخابرات" يا "ارسال نشده" بود ، وقتي مجددا به اين مخاطبين ارسال انجام داديم بازهم همين وضعيت ادامه داشت ، لطفا توضيح بدهيد.

وضعيت نرسيده به مخابرات يعني ما پيامک را براي اپراتور ارسال کرديم ولي از طرف اپراتور به مخابرات نرسيده است ، مخاطبيني که وضعيت پيامک براي آنها هميشه به شکل مذکور است در ليست سياه مخابراتي قرار دارند که در سوال بعدي به صورت کامل توضيح داده شده است هزينه پيامک هاي نرسيده به مخابرات به حساب کاربري شما بازگردانده ميشود ، در خطوط 3000 پيامک هاي نرسيده به مخابرت جزو ارسال نشده محسوب ميشود ولي درساير خطوط پس از دريافت گزارش تحويل مشخص ميگردد.

ليست سياه مخابراتي چيست؟

مخابرات يک پيامک براي مشترکين ارسال کرد به مضمون عدم دريافت پيامک تبليغاتي، مشترکيني که به اين پيامک جواب مثبت دادند ديگر از خطوط 1000، 2000 و 3000 پيامک تبليغاتي دريافت نخواهند کرد. در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پيامک به چنين مشترکيني نوع گزارش تحويل "نرسيده به مخابرات" و در خطوط 3000 گزارش مبني بر "ارسال نشده" ارائه ميگردد. براي رفع اين مورد مشترک بايد با شماره کافيست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و براي خطوط ايرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال فرماييد دقت نماييد که برخي از خطوط 1000، 2000 يا 3000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتي و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازي، بيمارستان ها، وزارت خانه ها و..)، اين خطوط شامل ليست سياه نمي شوند، بنابراين دريافت پيامک از چنين خطوطي نشان دهنده دريافت پيامک تبليغاتي از ساير خطوط نمي باشد.

چگونه هزينه پيامک هاي ناموفق در پيامک هاي تکي و گروهي عودت داده مي شود؟

در خطوط 1000 و خط ثابت: پس از دريافت گزارش به صورت اتوماتيک هزينه پيامک هاي نرسيده به مخابرات عودت داده مي شود و گزارش ها به صورت هفتگي حذف مي شوند، بنابراين قبل از گذشت يک هفته دانلود گزارش ها را دريافت نماييد.
در خطوط 3000 : گزارش گيري بايد حداکثر تا مدت 24 ساعت انجام شود، در غير اينصورت گزارش توسط اپراتور حذف مي گردد.
در خطوط 2000 : چنانچه مي خواهيد هزينه پيامک هاي نرسيده در خطوط 2000 به صورت کامل به شما بازگردانده شود 48 ساعت پس از ارسال عمل گزارش گيري را انجام دهيد، تا هزينه تمامي پيامک ها به جز رسيده به گوشي عودت داده شود.

ارسال از خطوط ثابت به چه صورت مي باشد؟

ارسال از خطوط ثابت براي هم ميهنان تهراني با پيش شماره 021 و براي شهرستانها با پيش شماره 21000 مي باشد ، کيفيت ارسال اين خطوط بسيار بالا بوده و شامل ليست سياه مخابراتي نيز نمي شوند مدارک لازم جهت خريد خط ثابت:
  • کپي و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر
  • کپي کارت ملي مالک خط
  • پر نمودن فرم خريد خط ثابت
براي اينکار از بخش پشتيباني درخواست خط خود را ارسال نماييد، کپي قبض تلفن (در صورتيکه مستاجر هستيد اجاره نامه نيز مورد قبول مي باشد) و کپي کارت ملي شما نيز بايد از بخش ارسال مدارک ارسال شده باشد.

آيا امکان ارسال پيامک با نام تجاري امکان پذير است؟

بله امکان ارسال پيامک با نام تجاري با شرايط زير امکان پذير است:
  • ارسال پيامک با نام تجاري به اپراتور همراه اول امکان پذير نمي باشد ( ايرانسل و تاليا امکان پذير است )
  • هزينه هر پيامک با نام تجاري حدودا 5-6 برابر يک پيامک فارسي عادي است.
  • نام تجاري قابليت دريافت پيامک ندارد.
  • نام تجاري بايد کمتر از 10 کاراکتر و لاتين باشد.
  • در حال حاضر ارسال پيامک فارسي از نام تجاري با اختلال مواجه مي باشد
  • عدم قابليت دريافت گزارش تحويل
  • براي دريافت نام تجاري با بخش فروش تماس حاصل نماييد.

در صورتي که قصد ارسال پيامک از طريق سايت خودم را داشته باشم به چه صورت بايد عمل کنم؟

اين کار توسط وب سرويس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهاي به زبان هاي برنامه نويسي مختلف در بخش راهنما موجود مي باشد.

شرکت های عضو سامانه پیامک بیمه