10 پاسخ برتر به سوالات شما

ارسال شده در سوالات متداول و بررسی ها

10 پاسخ برتر به سوالات شما:

سامانه پيام کوتاه چیست و آیا برای استفاده از آن نياز به نصب نرم افزار خاصي هست؟

سامانه پیام کوتاه (پنل پیامک)، نرم افزاری تحت وب است که با اتصال به وب سرویسهای ارائه شده مخابراتی امکان ارسال پیام کوتاه به صورت خیلی سریع و با تعداد بالا را فراهم می سازد.
اين سامانه کاملا تحت وب بوده و نياز به نصب هيچ نرم افزاري روي سيستم عامل ندارد ، تنها نياز به اينترنت و يک مرورگر به روز شده ( فايرفاکس ، اينترنت اکسپلورر ، اوپرا و... ) داريد. در صورتي که مرورگر (Browser) شما قديمي است آن را حتما به روز کنيد. مروگر پيشنهادي ما براي استفاده از اين سامانه "فايرفاکس" مي باشد که هم اکنون پرطرفدار ترين مرورگر جهان است.

آيا از طريق اينترنت Dial-Up (کارت اينترنت ) هم ميتوانم از اين سامانه استفاده کنم؟ و اگر سرعت اينترنت من پايين باشد تاثيري در ارسال پيامک خواهد داشت؟

بله از طريق هر اينترنتي ، حتي GPRS (اينترنت از طريق سيم کارت تلفن همراه) ميتوانيد از اين سامانه استفاده نماييد ، سرعت ارسال پيامک هيچ ارتباطي با سرعت اينترنت ندارد چرا که ارسال پيامک توسط سرور ما انجام خواهد شد.

من از شرکت ديگري يک پنل خريداري کرد ام و چندين شماره در آنجا دارم، آيا امکان انتقال شماره ها به شرکت شما وجود دارد؟

بله ، اين امکان وجود داشته و به سادگي قابل انتقال است، کافيست شرکتي که شما قبلا از آنها سرويس ميگرفتيد يک نامه به اپراتور ارسال نمايند و اعلام کنند که شماره ها را به شرکت "ایران پیامک" انتقال دهند.

نحوه شارژ اعتبار سامانه من چگونه است؟

روش شارژ حساب در اين نرم افزار به دو صورت مي باشد: 1- شارژ آنلاين 2-واريز به حساب
براي شارژ آنلاين نياز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم داريد، پس از پرداخت توسط اين روش سامانه به صورت خودکار شارژ مي گردد در صورت واريز به حساب يا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما مي بايست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فيش واريزي را انتخاب فرماييد ، کارشناسان پس از چک کردن واريز شما آنرا تاييد کرده و سامانه شارژ خواهد شد.

آيا پنلي که شما ارائه مي کنيد به صورت ساليانه است؟

خير، اين پنل به صورت مادام العمر است، و شما ساليانه تنها هزينه ابونمان شماره هاي عمومي 8 رقمي را پرداخت ميکنيد. هزينه آبونمان ساليانه 100.000 ريال مي باشد.

آيا هزينه پيامک هاي ارسال نشده باز ميگردد ؟ لطفا توضيح دهيد.

پيامک هاي ارسال نشده را بايد به دو گروه تقسيم کرد، پيامک هايي که به هر نحوي ارسال نشده اند و پيامک هايي که ارسال شده اند ولي Deliver نشده اند.
مثلا اگر يک شماره موبايل غلط باشد يا براي مدت زيادي خاموش باشد، يا از طرف مخابرات به درخواست خودش دريافت پيامکش مسدود شده باشد يا به دليل قطعي مخابرات پيامک ارسال نشود، هزينه باز خواهد گشت.
ولي در مواردي هم ممکن است پيامک به مخابرات رسيده باشد ولي به دليل عدم در دسترس بودن يا مشکلات آنتن هاي مخابراتي پيامک تحويل گوشي نشده باشد اين هزينه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنين هزينه اي نخواهد بود.

شماره هاي 1000 ، 2000 ، 3000 و 5000 و خط ثابت چه تفاوتي با يکديگر دارند؟

تمامي پيش شماره هاي فوق از طرف مخابرات به اپراتور هاي مختلف تخصيص داده شده اند ، بنابراين تفاوت اول اين خطوط در اپراتور ارائه کننده و سياست هاي آنهاست در ذيل يک مقايسه کلي بين خطوط انجام ميشود ، اين مقايسه طي تجربه چند سال بدست آمده و هيچ جنبه تبليغاتي ندارد:

جدول مقايسه اپراتورها
نام اپراتور
مزايا
معايب
خط ثابت
  • عدم وجود پيش شماره هاي 1000 ، 2000 يا 3000
  • ارسال و دريافت پيامک روي خط ثابت
  • عبور از ليست سياه مخابراتي
  • کيفيت بسيار بالاي ارسال و ريزش بسيار کم
  • تعرفه يکسان پيامک فارسي و لاتين و همراه اول و ايرانسل
  • سرعت بالا در ارسال
  • قابليت دريافت گزارش تحويل به صورت دقيق پس از "به روز نمايي گزاش تحويل"
  • هزينه پيامک بالا
  • عدم ارائه پيش شماره هاي ساير استانهاي کشور
اپراتور 1000
  • سرعت بسيار بالا در ارسال
  • قابليت دريافت گزارش تحويل به صورت دقيق پس از "به روز نمايي گزاش تحويل"
  • قابليت انتخاب خط دلخواه پس از پيش شماره 1000
  • تعرفه مناسب پيامک و خطوط
  • بازگشت هزينه پيامک هاي نرسيده به مخابرت "پس از به روز رساني گزارش تحويل"
  • سفارش خط به صورت کاملا سيستماتيک
  • ضريب 1.2 برابر براي خطوط ايرانسل
  • رنج وسيع ليست سياه مخابراتي
اپراتور 2000
  • کيفيت ارسال بسيار بال
  • سرعت ارسال مناسب
  • بازگشت هزينه پيامک هاي نرسيده به گوشي و نرسيده به مخابرات "پس از به روز رساني گزارش تحويل" بعد از 48 ساعت عدم ارائه ضريب براي خطوط ايرانسل
  • قيمت بالاي خطوط اختصاصي
  • عدم ارائه خطوط 14 رقمي ، 13 رقمي و 11 رقمي
  • واضح نبودن وضعيت شماره هاي رند و نيمه رند
اپراتور 3000
  • سرعت بسيار بالا
  • قابليت دريافت گزارش تحويل به صورت دقيق پس از "به روز نمايي گزاش تحويل"
  • قيمت مناسب خطوط 14 ، 12 و 10 رقمي
  • بازگشت هزينه پيامک هاي ارسال نشده "به صورت خودکار"
  • خريد خط اختصاصي ظرف مدت 1 ساعت
  • ارائه رنج شماره 100 تايي 14 رقمي با قيمت بسيار مناسب
  • يکسان بودن تعرفه رند و غير رند خطوط
  • عدم توانايي انتخاب 4 رقم اول بعد از 3000 به دلخواه بايد حتما ابتدا از سرشماره هاي 8 رقمي خطوط خريداري شوند
  • قيمت بالا و محدود بودن خطوط 8 رقمي
  • عدم ارائه خطوط 13 و 11 رقمي
اپراتور 5000
  • سرعت ارسال بالا
  • تعرفه مناسب
  • رنج وسيع ليست سياه مخابراتي
  • عدم بازگشت هزينه پيامک هاي تحويل نشده
  • عدم مشخص نمودن ليست سياه مخابراتي
  • عدم ارائه گزارش تحويل
  • عدم ارائه خط اختصاصي
  • عدم امکان ارسال به ايرانسل
  • قطعي زياد

آيا براي ارسال محدوديتي وجود دارد؟ به عنوان مثال محدوديت روزانه؟ يا محدوديت در هر بار ارسال؟

خير، هيچ محدوديتي وجود ندارد، اين نرم افزار قادر است تا 5 ميليون پيامک را در يکبار ارسال نمايد و در اين مورد کامل تست شده است.

چگونه هزينه پيامک هاي ناموفق در پيامک هاي تکي و گروهي عودت داده مي شود؟

در خطوط 1000 و خط ثابت: پس از دريافت گزارش به صورت اتوماتيک هزينه پيامک هاي نرسيده به مخابرات عودت داده مي شود و گزارش ها به صورت هفتگي حذف مي شوند، بنابراين قبل از گذشت يک هفته دانلود گزارش ها را دريافت نماييد.
در خطوط 3000 : گزارش گيري بايد حداکثر تا مدت 24 ساعت انجام شود، در غير اينصورت گزارش توسط اپراتور حذف مي گردد.
در خطوط 2000 : چنانچه مي خواهيد هزينه پيامک هاي نرسيده در خطوط 2000 به صورت کامل به شما بازگردانده شود 48 ساعت پس از ارسال عمل گزارش گيري را انجام دهيد، تا هزينه تمامي پيامک ها به جز رسيده به گوشي عودت داده شود.

ارسال از خطوط ثابت به چه صورت مي باشد؟

ارسال از خطوط ثابت براي هم ميهنان تهراني با پيش شماره 021 و براي شهرستانها با پيش شماره 21000 مي باشد، کيفيت ارسال اين خطوط بسيار بالا بوده و شامل ليست سياه مخابراتي نيز نمي شوند مدارک لازم جهت خريد خط ثابت:
  • کپي و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر
  • کپي کارت ملي مالک خط
  • پر نمودن فرم خريد خط ثابت
براي اينکار از بخش پشتيباني درخواست خط خود را ارسال نماييد، کپي قبض تلفن (در صورتيکه مستاجر هستيد اجاره نامه نيز مورد قبول مي باشد) و کپي کارت ملي شما نيز بايد از بخش ارسال مدارک ارسال شده باشد.

شرکت های عضو سامانه پیامک بیمه